puh

Vilka dagar, nu är det verkligen högsäsong för värmekamera. Flera gånger varje vecka får jag samtal om bokningar och gör besök på löpande band. Och det är fortfarande lika roligt. Ofta kommer jag på mig själv att det är väldigt varmt när jag går runt, och kommer på att jag glömt ta av mig mössan och jackan för jag är så ivrig att undersöka.

Sen är det trevligt, inom kort kommer Boverket med en skrift om hus lagen om energideklarationer ska tolkas. Inte en minut för tidigt, det vore oerhört skönt att slippa möjlighet till olika tolkningar. Bland annat ska man försöka ta bort möjligheten att förhandla bort energideklarationen vid försäljning av villor.
Och där tycker jag ju att man även ska gå igenom huset med köparen, ett papper säger inte alls lika mycket som ord från en energiexpert.

För övrigt är det oerhört skönt att det är lite ljusa när man åker hem, våren är snart här.



