gräsklippning

Med en rejäl gräsmatta finns det tillfälle att fundera över gräsklippning.
Det hör inte till mina favoritnöjen så det är lätt att jag drar ut på tiden mellan klippningarna. Men på senare tid har jag bestämt mig för att klippa på torsdagar.

och då har jag upptäckt att det går ju åt mindre bensin, ganska mycket mindre, lite mer än hälften så mycket.

Alltså låter jag gräset växa i två veckor behöver jag tanka fullt innan klippning och tanka minst en gång till under klippningen. och med varje vecka klippning är det kvar bensin i tanken efter hela klippningen.
dessutom tar det mycket kortare tid.

Här skulle manegentligen ta och föra protokoll på gräsklippningsekonomi.
det måste finnas en formel för bästa tillfälle beroende på gräslängd, fuktighet i gräset, förhållande mossa gräs (hur många strån/m2)…..



