vårt kylbehov är väl konstigt

det här med kyla har jag svårt att acceptera.

det finns inte många dagar under året jag inte behöver kläder för att hålla mig varm. och även om det är lite varmt så är det helt acceptabelt leva i relativt höga temperaturer, även 26-27 grader.

vårt klimat innebär helt enkelt inte så många dagar av olidlig hetta.

Och hag vi inte gjort något generalfel när vi behöver kyla våra hus. Jag sitter just nu i ett kontor där kylaggregatet är i drift och ändå skulle jag frysa om jag öppnade fönstret.

Något måste vara fundamentalt fel i vårt tänk, varför ska vi tillföra energi för att kyla luften i mitt kontorsrum när luften ute är kall.
(OK det finns frikyla, och jag får väl hoppas att kylaggregatet här är inställt så den verkligen fungerar, har hittat exempel där det inte fungerar)

Men håll med om att något måste vara fel.
Är det vårt krav på inomhusklimatet, är det byggnadens konstruktion, eller…



