solceller

Kul, det finns ett sug efter solceller

På energimyndigheten kan man läsa

”Ett nytt ekonomiskt stöd för installation av solceller introducerades den 1 juli 2009. Redan första veckan kom det till länsstyrelserna in över 100 ansökningar till ett totalt belopp av cirka 100 miljoner kronor – vilket är dubbelt så mycket som finns avsatt för 2009.”
http://www.energimyndigheten.se/sv/Press/Pressmeddelanden/Stort-intresse-for-solcellsstod/

Och detta trots att det inte har varit så mycket sol ute.

Och hemma håller jag på att leta efter ett sätt att få in min elanvädning på en webbsida för kontinuerlig övervakning. Min tråkiga elnätsleverantör tillhandahåller inga sådana tjänster. Tydligen har de köpt ett system som inte har de möjligheterna.

Så ni där ute, har ni en bra lösning, jag har en mätare med en diod som blinkar och mätaren står i uthuset så jag behöver lite trådlösa lösningar.



