idag blir det spännande, swedac kommer hit

Swedac kommer hit och granskar oss.

I och med att vi utför energideklarationer ska vi vara ackrediterade som företag och certifierade som personer.

Och idag får vi som företag vår första granskning. Jag har lite fjärilar i magen, första gången granskad, och jag har ärvt titeln kvalitetsansvarig så jag har inte varit med och utformat det hela. (även om jag såklart ändrat en del)

Så det blir lite pappersarbete idag och se om vi gör som vi skriver och om vi skrivit som man ska. Plus att min kolega ska ut till en byggnad och visat hur vi praktiskt gjort. Ingen måtta på hur spännande det blir.

Och en rolig siffra för att lugna ner mig.
Att minska drifttiden på ett ventilationsaggregat 1 timme per vardag ger en energibesparing på ca 1000 kWh/år (luftflöde 1 m3/s)



